Followers

Saturday, January 1, 2011

Ucaptama Pengasas PBRM

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger.


Terima kasih kerana sudi melawat blog ini. Ketika saya sedang menulis,persatuan ini masih lagi baru dan tiada pengikutnya kerana persatuan ini masih baru. Sangat baru seperti bayi yang baru lahir di tahun baru. Idea menubuhkan persatuan ini daripada persatuan-persatuan penulis muda yang ada di luar sana. Jika ada persatuan penulis muda,mengapa tidak perlu blogger remaja?

Remaja yang mempunyai blog adalah remaja yang sangat hebat dan bersifat ingin tahu sepanjang masa. Mereka memerlukan satu perkara yang baru setiap masa,dan mereka sentiasa ingin terlibat dalam aktiviti sosial bagi meningkatkan bakat mereka. Oleh itu,penubuhan blog ini adalah untuk memberi bateri kepada semangat blogger remaja supaya mereka tidak kering daripada pengalaman dan pencerahan.

Persatuan ini memerlukan kerjasama. Ia tidak boleh dibangunkan dengan satu tenaga. Sekiranya kita mahu berjaya,kita perlu bersama-sama membangunkannya. Saya berharap,dengan penubuhan persatuan ini,kita dapat melakukan aktiviti luar seperti kursus,sukan,berkhemah,dan jualan untuk menghidupkan lagi persatuan ini.

Saya juga berharap agar persatuan ini dapat berjalan dengan baik seperti persatuan yang lain. Harapan saya realistik iaitu kita akan ada baju persatuan,kad persatuan dan trademark kita sendiri sebagai satu persatuan.

Malah,untuk lebih besar lagi,suara-suara blogger remaja ini dapat didengari oleh pihak berkuasa dalam satu-satu isu supaya hak dan keistimewaan kita dapat dipertahankan secara aman.

Namun,ini semua memerlukan komitmen dan penglibatan semua ahli dan bukan ahli untuk menjayakan misi kita.Inilah titik tolak kita untuk terus berani,berani dan berani.

Semoga persatuan ini mampu bertahan dan semua ahli dapat komited dengan segala aktiviti persatuan ini.

Sekian,

Mufarwa
Penubuh Persatuan Blogger Remaja Malaysia
1 Januari 2011
26 Muharam 1432.

7 comments:

PuteraMadani said...

pd pendapat saye, lebih elok guna istilah "Pengasas" drpd istilah penubuh...

~i'm the flying birds~ said...

:) :) :)... im speechless..

PAAN zulkarnain said...

Semoga lagi ramai peserta join ! Buleh wat aktiviti byk2 :)

Hidupku Simple said...

hope bloger2 yang lain dapat bagi support.....

Hidupku Simple said...

hope...bloger2 yang lain dapat bagi support

Hidupku Simple said...

hope bloger2 yang lain dapat bagi support...

Hidupku Simple said...

hope bloger2 yang lain dapat bagi support...